Faces

Bli medlem!

Sveriges Tandläkarförbund är den enda organisation som samlar alla tandläkare i Sverige. Hitta mer information och bli medlem direkt här.

Allt om patientsäkerhet i tandvården

Läs tidningen

Varmaste Munhälsodagen i historien

Munhälsodagen 2016 bjöd på ett strålande väder. Ett trettiotal tandläkarstudenter, tandsköterskor, tandhygienister och tandläkare var ute på gator och torg på ett 20-tal orter för att svara på frågor om tänder och munhälsa, ge goda råd och ge bort lite munvårdsprodukter. Firandet ägde rum för åttonde året i rad.

I Stockholm var vi som vanligt på Hötorget där det är mycket folk i rörelse om lördagarna. Fem studenter från Östra Studerandeföreningen var med och svarade på allmänhetens frågor. Utöver tandläkarstudenter ställde fem privatpraktiserande kliniker från tandvården upp ideellt.

Mitt på dagen var det verkligen högtryck i montern i solgasset. Personer i alla åldrar kom fram och ställde de mest varierande frågor om tänder och munhälsa. De uppskattade verkligen att kunna ställa sina frågor så här direkt till tandvårdspersonal.

Vi i arrangörernas arbetsgrupp vill härmed framföra vårt varmaste tack till alla som ställde upp och arbetade ideellt på Munhälsodagen i lördags!

Pressmeddelande 7 september

På dessa orter var det lokala aktiviteter. Läs mer här!

Några goda råd till dig som börjar bli äldre hittar du här!

Håll utkik här på webbplatsen och på Munhälsodagens facebooksida för kommande aktiviteter.

Läs mer om firandet tidigare år!

Följ oss på Twitter!

Munhälsodagen i Sverige

Den Nationella Munhälsodagen firas andra lördagen i september varje år. Det är dagen då munhälsan får ta plats och tandvården på olika sätt bjuder in till samtal och frågor från allmänheten.

Munhälsodagen arrangeras i samarbete mellan Sveriges Tandläkarförbund, Sveriges Tandhygienistförening och Tandläkarförbundets Studerandeförening.

World Oral Health Day

World Oral Health Day instiftades 2008 av tandläkarnas internationella samarbetsorganisation World Dental Federation, FDI. Syftet är att skapa ett gemensamt tillfälle att uppmärksamma betydelsen av oral hälsa globalt, regionalt och nationellt. Läs mer om firandet av den Internationella Munhälsodagen på FDI:s hemsida.

Sveriges Tandläkarförbund, Svenska Tandläkare-Sällskapet | Box 1217 111 82 Stockholm | Besök: Österlånggatan 43 | telefon 08-666 15 00 | kansli@tandlakarforbundet.se

Logga in

Om du är medlem eller har ett användarkonto loggar du in här. Ange personnr i formatet ÅÅMMDDXXXX, alltså utan bindestreck.

Har du glömt ditt lösenord?

Om medlemsskapet

lock Sidor med denna symbol kan endast läsas av medlemmar.

Ännu inte medlem? Läs mer om fördelarna med ett medlemskap i Tandläkarförbundet här.

Log in as subscriber

If you are a subscriber, you can log in with your subscription number.

Got a membership?

About

Swedish Dental Journal is the scientific journal of the Swedish Dental Association and the Swedish Dental Society. It is published 4 times a year to promote practice, education and research within odontology.