Faces

Bli medlem!

Sveriges Tandläkarförbund är den enda organisation som samlar alla tandläkare i Sverige. Hitta mer information och bli medlem direkt här.

FDI:s kongress 2016

Poznań, Polen
7–10 september

Munhälsodagen 2016

Var med och uppmärksamma munhälsan den 10 september!

Läs tidningen

Nationella Munhälsodagen - andra lördagen i september!

Le för livet! Inget är så värdefullt som dina tänder – ta hand om dem!

Lördagen den 10 september 2016 är det dags för årets nationella munhälsodag. Även i år riktar vi oss lite extra till seniorer och väljer att på olika sätt lyfta fram vikten av att bibehålla en god munhälsa genom hela livet.

I projektgruppen planerar vi för event på Hötorget i Stockholm samt i Göteborg, Malmö och Umeå. Planerar ni någon aktivitet på er ort? Mejla oss så lägger vi in det på Munhälsodagens sida om lokala aktiviteter. Läs mer här!

Några goda råd till dig som börjar bli äldre hittar du här!

Håll utkik här på webbplatsen och på Munhälsodagens facebooksida för kommande aktiviteter.

Läs mer om firandet tidigare år!

Följ oss på Twitter!

Munhälsodagen i Sverige

Den Nationella Munhälsodagen firas andra lördagen i september varje år. Det är dagen då munhälsan får ta plats och tandvården på olika sätt bjuder in till samtal och frågor från allmänheten.

Munhälsodagen arrangeras i samarbete mellan Sveriges Tandläkarförbund, Sveriges Tandhygienistförening och Tandläkarförbundets Studerandeförening.

World Oral Health Day

World Oral Health Day instiftades 2008 av tandläkarnas internationella samarbetsorganisation World Dental Federation, FDI. Syftet är att skapa ett gemensamt tillfälle att uppmärksamma betydelsen av oral hälsa globalt, regionalt och nationellt. Läs mer om firandet av den Internationella Munhälsodagen på FDI:s hemsida

Våra sponsorer

Sveriges Tandläkarförbund, Svenska Tandläkare-Sällskapet | Box 1217 111 82 Stockholm | Besök: Österlånggatan 43 | telefon 08-666 15 00 | kansli@tandlakarforbundet.se

Logga in

Om du är medlem eller har ett användarkonto loggar du in här. Ange personnr i formatet ÅÅMMDDXXXX, alltså utan bindestreck.

Har du glömt ditt lösenord?

Om medlemsskapet

lock Sidor med denna symbol kan endast läsas av medlemmar.

Ännu inte medlem? Läs mer om fördelarna med ett medlemskap i Tandläkarförbundet här.

Log in as subscriber

If you are a subscriber, you can log in with your subscription number.

Got a membership?

About

Swedish Dental Journal is the scientific journal of the Swedish Dental Association and the Swedish Dental Society. It is published 4 times a year to promote practice, education and research within odontology.